Çarşamba, Şubat 08, 2012

İlk şike deneyimim...



Yazının başlığını atarken aslında çok düşündüm. Böyle iddialı bir başlık atarsam insanların yazıyı okuduğunda hayal kırıklığı yaşayabilme ihtimali hayli kafamı bulandırdı. Ama biliyorum ki siz farklı çerçeveden bakacaksınız olaylara. E başlamasam mı ben yazmaya? (mecnun'dan alıntı)

Şike nedir? Neden yapılır? Ben şikeyi ilk kez 2001 yılında öğrendim. Ve daha o zaman öğrendim ki, bu lanet şey aslında sigara gibi. Bir kez yaptınız mı her defasında tekrarlamak istiyorsunuz. Kazanma hırsı ve istediğini elde etme arzusu insanoğlunun en zayıf noktasıymış, o sene anladım bunu. Soğuk bir gündü. Yine okulu astığım sabahlardan biriydi. O dönemler photoshop'u yeni yeni öğreniyorum. Kendime sahte doktor raporu hazırlayıp okuldan yırtıyordum aklımca. Çok sonradan öğrendim müdür yardımcısının raporların sahte olduğunu bilmesine rağmen beni sevdiği için ses etmediğini. Neyse, ben okulu asmış kapının önünde bekliyorum ('hangi kapı' deme anlayacaksın) ve birden o geldi. İçeriye girdik. Aslında tedirginim babam görürse diye ama kendimi rahatlatmaya çalışıyorum. Bir sürü bilgisayar var etrafta yan yana dizilmiş. O zaman anladım ki bu iş organize yapılıyor. Yani bir örgüt işi olabilirdi. Bulaştığım şeyin ne kadar kötü sonuçlar doğuracağını bilmiyordum. Rastgele bir bilgisayarın başına oturdum ve düğmesine bastım.

Kapıyı açan abi heyecanım ve tedirginliğimden anlamış olacak ki "nedir derdin genç?" dedi. İlk başta utandım, sıkıldım söyleyemedim. Ama içimdeki kazanma hırsına daha fazla engel olamadım ve niyetimi açıkça ifade ettim. Güldü, "bu muydu yani? Hallederiz" dedi bıyık altı gülümsemesiyle ve bilgisayarda bir şeyler yapmaya başladı. Hayallerim resmen gerçek olmuştu. "Ama bu yaptığın şike sayılır" dedi. Ne önemi var ki? Alt tarafı CM 01/02 oynuyordum. 'Add new manager' yapıp aynı ülkeden başka takımları kontrolüme alıyor ve bütün yıldız futbolcuları takımıma topluyordum. Bu da yetmemiş gibi şampiyon olabilmek için karşılaştığım takımları da maçtan 2 gün önce ele geçirip maça kalecisiz çıkartıyordum. Sonra gelsin goller, şampiyonluklar. Çok sonralar anladım ki bu yaptığım hiç doğru bir davranış değildi. Vazgeçtim. CM 03/04'ün çıkmasıyle beraber bu işlere bir daha kalkışmadım. Zaten o sene Kemal Aslan vardı kadroda. Gerçekte değil ama oyunda adam yardırıyordu be hafız. 2008'den beri FM oynuyorum. Ve artık bu tarz işlerle uğraşmıyorum. (Belki şampiyonluk son haftaya kaldıysa)

Bu illet benim hayatıma böyle girdi. Ancak ben irademi kullandım ve yendim. Eğer siz de bu yazıyı buraya kadar okuduysanız yüksek iradeye sahipmişsiniz demektir. Helal olsun demekten başka çarem yok. Çünkü bu yazıyı artık yazmış bulundum.

Benim adım Alican, şikeden anladığım budur.

Hiç yorum yok: