Pazartesi, Kasım 21, 2011

Keşke her reklam böyle olsa...


Gün geçmiyor ki şu saçma memlekette bir geceyi daha alakasız muhabbetlerle sonlandırmayalım. Evet, bugünkü konumuz Beşiktaş taraftarının Van'a destek amacıyla 65. dakikada soyunması...

Herkes kafayı takmış yok reklam, yok şudur, yok budur. Evet, en hakikisinden reklamdır Beşiktaş tribünlerinin yaptığı. Hem de öyle bir reklam ki milyonlarca insanın izlediği maçta yapılan ve 0 maliyetli bir reklam. Öyle bir reklam ki bu Beşiktaşlı taraftarların yaptığı sadece soyunmaktan ibaret değil, kamyonlar dolusu eşya da var işin içinde. Bir Fenerbahçeli olarak neden insanların bu reklam olayına bu kadar taktıklarını anlamıyorum. Eğer Beşiktaş taraftarı asıl görevi olan Van'a desteği yapmamış olsaydı, sadece tribüne gelip gösterişten ibaret soyunsaydı eleştirirdim. O zaman "Van'ı reklam amaçlı kullandılar" derdim. Ama akşam saatlerinde kendi gözlerimle Kazan'da kurulan yardım çadırını ve torba torba eşyaları gördüm. Daha önce de giden yardımlardan haberdarım. Durum böyleyken bu adamların yaptığı reklamsa eğer keşke biz de böyle reklam yapsak...

He yok, biz reklam yapmayız değil mi? Bizim tribün gruplarımız AKP'nin referandum mitinglerine gitmedi değil mi? Bizim tribün gruplarımız İsrail'e lanet mitinglerinde "Kalabalık olalım orada olduğumuz belli olsun" demedi değil mi? Bizim tribün gruplarımız "Mavi Marmara'ya destek" yürüyüşünde orada olmadı değil mi?

Galatasaray tribünleri için de tonla örnek verilebilir. Burada anlatmak istediğim mantığı kavrayabildiyseniz ne ala.

En basit örneği vereyim size kafanıza dank edecektir. Biz değil miydik yaptığımız pankartta GFB yazısını siliyorlar diye kızan? E madem reklam umurumuzda değil niye kızıyorduk peki? Kimse birbirini kandırmasın, herkes ismini duyurmak ister. Ama öyle ama böyle. Bu adamlar öncelikli görevini yerine getirip Van'a her türlü desteğini vermiş midir? Vermiştir. Benim için mühim olan budur.

Dipnot: Tribünde Hayko ve Pascal da soyundu 65. dakikada, o adamların da reklama çok ihtiyaçları vardı hakikaten...

Hiç yorum yok: