Pazartesi, Ağustos 22, 2011

Olmuş bu takım...

Hazırlık karşılaşmaları içindeki en ciddi maçımızı Palermo ile yaptık. Her ne kadar Pastore'nin gidişiyle güç kaybetsede yer küre üzerindeki her İtalyan takımına saygı gösterilmesi gerekir.

Hasta olduğum için ikinci yarıyı beklemeye dayanamadım. O yüzden sadece ilk yarıda izlediğim Fenerbahçe'yi yazacağım. Zaten ilk yarıda oynayanların neredeyse tamamı takımın as oyuncuları.

Yeni sistemde kanatları daha çok kullanan bir yapı oluşturmaya çalışmış Aykut Hoca ve ağırlıklı olarak sağ kanattan geliştiriyoruz atakları. Soldan Stoch topla buluştuğu vakit içeri kat ediyor veya Santos'un bindirmesiyle kanat organizasyonuna dönüşüyor.

Özellikle Niang'ı daha çok defansın arkasına havadan atılan toplarla buluşturmak istedik. Pek başarılı olduğumuz söylenemez ancak bir süre daha denemekte fayda var. Çünkü Niang bu tür pozisyonlarda avantajı olan bir oyuncu. Bu sayede gole daha çok yakın olabilir.

İlk yarıda özellikle Emre daha çok dikkatimi çekti. Artık ataklara daha fazla destek veriyor ve daha fazla insiyatif kullanıyor. Tabii bunun sıkıntısını zaman zaman rakip takımın hızlı ataklarında yaşıyoruz ancak geri 4'lünün oturmasıyla bunu da aşacağımızı düşünüyorum.

Serdar Kesimal'ı beğendim. Fenerbahçe'deki ilk golünü atması ise ayrı bir mutluluk. Bilica ise istenmeyen adam olmaya devam ediyor.

İlk yarıda dikkatimi çeken isimleri saydım ancak bunun çok daha ötesinde bir şey var takımda. İnanılmaz derecede birbirini iyi tanıyan bir ekip gördüm sahada. Geliştirdiğimiz atakların hepsi organize ataklardı. Uzun süredir bunu yapamamanın sıkıntısını yaşıyorduk. Attığımız goller hep bireysel beceri veya karamboldü. Ancak dün o kadar organize ve güzel ataklar geliştirdik ki inanın şaşırıp kaldım.

Hele 2. golden sonra sağ kanattan geliştirdiğimiz bi atak vardı ki Niang ceza sahasında ayağını uzatabilse gol olacaktı, hayran kaldım resmen. Aykut hocanın takımı iyi yolda gibi gözüküyor... Umalım ki böyle devam etsinler...

Hiç yorum yok: