Cumartesi, Mayıs 14, 2011

Siyaset ve Spor

Üniversitedeki Sosyoloji hocam Metin Tükenmez'den öğrendiğime göre dünya tarihini etkileyen 3 önemli konu başlığı vardı. Spor, Din, Savaş... Bu 3 ana başlık hiçbir zaman değişmez ve her daim gündemdedir. Ve dünyanın geleceğini bu konular belirler... Bakalım bizim iktidar bu işi nasıl becermiş...

Kadınlar Basketbol Ligi'nd Antakya Belediyesi 1. Lige yükseldi. Önce tebrik ederiz. Emeklerinin sonuçlarını almışlar. 

Ve bunu kutlamak üzere bir etkinlik düzenlemişler. Eski Adalet Bakanı ve AK Parti Hatay Milletvekili Sadullah Ergin, Antakya Belediyesi'ni ödüllendirmek gerek demiş ve devam etmiş; "Olimpiyat köyü gibi bir tesis kuracağız. Büyük başarı gösteren basketbol takımımıza da bu yakışır. Aynı başarıyı Hatayspor'un da göstermesini isterdik. Umarız, Cem Yılmaz'ın reklamında söylediği gibi 'mekan oynatır' ve Hatayspor da bu başarıyı gösterir.'' 

 Yıllardır adını bile duymadığınız Karabükspor geçtiğimiz yıl kimsenin beklemediği şekilde Süper Lig'e çıktı. Ve bu sezonu UEFA ve Süper Kupası olan Galatasaray'ın üzerinde bitirdiler. Karabükspor'un Onursal başkanı TBMM Başkanı ve AKP Karabük Milletvekili adayı Mehmet Ali Şahin'in bu başarıda ki payı sizce nedir? 

Geçtiğimiz hafta Karabükspor-Fenerbahçe maçı öncesi de bu zat "Trabzonspor'un şampiyon olmasını istiyorum" diye açıklamalarda bulunmuştu.

Eski Trabzonspor başkanı, Spor bakanı ve şimdiki Devlet bakanı Faruk Özak... Tipinden bile ne kadar hilekar bir herif olduğunu görüyorsunuz.

Trabzon'un aleyhine en son penaltı 2 Mayıs'ta verildi. Şansa bakın aynı gün resmi gazeteden Faruk Özak'ın Spor Bakanı olduğu açıklandı. Ve o tarihten bu yana Trabzon'un aleyhine penaltı verilmiyor.

Bu arada Faruk Özak Spor Bakanı olduğu günden sonra Trabzon'un sportif ve maddi açıdan da yükselişi bir hayli ilginç. Basketbol takımı 1. Lig'e çıktı. Wikileaks belgeleri araştırılmadı bile...

Üstüne bus sezonki şampiyonluk yarışına dair açıklamalarda bulunan Faruk Özak, "Trabzonspor bu sene 7. şampiyonluğunu yaşayacak" dedi. Tüyo falan aldı galiba...

Kürşat Tüzmen... Mersin Milletvekili... Hastalığı nedeniyle siyasete ara vermiş olsada Mersin'e ve Mersin İdmanyurdu'na verdiği desteği hiçbir zaman boş bırakmadı. Nihayetinde Mersin İdmanyurdu gelecek sezon Süper Lig'de mücadele edecek.

Yukardaki fotoğrafta Altan Aksoy ve Zafer Biryol'un Kürşat Tüzmen'in Ankara'daki ofisinde gerçekleştirilen imza törenini görüyorsunuz. O sezon Çaykur Rizespor ile Süper Lig'de mücadele eden iki futbolcunun kariyer amacıyla Mersin'e gelmedikleri pek açık ortada...


İstanbul Büyükşehir Belediyespor... Nasıl oldu anlamadık. Bir anda Süper Lig'de gördük kendilerini... İyi top oynarlar, oynamazlar çokta ilgilendirmiyor şu an beni. Geçtiğimiz günlerde Türkiye Kupası'nda final oynadılar, belki de kazanacaklardı ama olmadı.

Peki yıllardır Süper Lig'de olan bu kulüp, o kadar transfere, o kadar harcamaya kaynağı nereden buluyor? Taraftarı olmayan bir takımın bu kadar gideri nereden karşılıyor... İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne giden milyon dolarların bir İstanbul halkı olarak bana ne gibi bir yararı var? 

Bir başka efsanemiz de Ankaraspor'du... Melih Gökçek baktı her AKP'li bakan evladını iş güç sahibi, gemicik sahibi yapıyor, bende oğlumu kulüp sahibi yapayım demiş olsa gerek...

Ankaraspor'da taraftarı olmayan ve sonradan oluşturulmuş sunni taraftarlara sahip bir kulüptü. Bir dönem Türkiye'nin en lüks takım otobüsüne sahipti. Şimdi o araç Ankaragücü'ne devredildi.

Kimse Ankaraspor'un iç yönetiminde ne olduğuna dair hiçbir şey bilmez... Çokta önemsencek bir tarafı yok. Ancak olan Ankaragücü'ne oldu. Melih Gökçek Ankaraspor'u kaybetmenin hırsıyla önce Ankaragücü yönetimine talip oldu. Ardından kendi taraftarlarını stada sokarak muhalif grupları defetti.

Aziz Yıldırım'ı sevmem der ama bu işlerde de onu örnek almaktan geri kalmaz pinti.

Gelelim son efsanemize... Unakıtan... Yumurtalarıyla ünlü bu eski bakanımız ülkenin içine etmesine ve bir ton yolsuzluk olaylarına karışmasına rağmen şimdi keyif çatmaktadır. 

Dönemin Maliye Bakanı Unakıtan'ın seçim vaadlerinden birisi, o yıllarda Süper Lig'de olmayan Eskişehirspor'u bu lige taşımaktı. Ve kaynağı nereden geldiği belli olmayan paralarla Eskişehir'e milyon dolarlar harcayarak amacını gerçekleştirmişti. O dönemde Eskişehir'den milletvekili adayı olan Unakıtan böylece 1 taşla kuş sürüsü vurmuştu.


Bu yazıyı yazmaya okuduğum bir blog sayesinde teşvik  oldum. Kendisine de teşekkürlerimi sunar giderim.

Hiç yorum yok: