Çarşamba, Mart 16, 2011

Değişen KOP profili / Anfield

Geçtiğimiz günlerde Ntv Spor'da yayınlanan Veni Vidi Vici programını izliyordum. Gerçekten muazzam bir iş çıkarıyor Bağış abi. Eminim onun için çok yorucu ama iki katı da keyif alıyorlardır.


Konuya gelecek olursak zannedersem benim izlediğim tekrardı, ama izlemediğim bir bölümdü. Liverpool-Manchester United derbisini ele almışlardı. Belki de birçok kişi izlemiştir ama benim gibi kaçıranlar varsa onlara bazı şeyleri aktarmak istiyorum. Şayet Liverpool Üniversitesi'nden bir profesörün anlattıkları gerçekten altından daha kıymetli şeylerdi. Sözlerini tam anlatamadığım için kendimce yorumlayarak dediklerini aktarmaya çalışıcam.


Öncelikle sadece KOP'un değil tüm İngiltere'nin hatta dünyada futbolun ne kadar hızlı değiştiğine değindi yaşlı amcamız. Eskiden futbol insanların bir eğlencesi halindeydi. Ancak zaman geçtikçe bu görüş değişti. Ve artık paran varsa maça gidebiliyorsun. Paran yoksa o takımı sadece uzaktan sevebilirsin. Ve diyor ki ak saçlı ve koyu bir Liverpool taraftarı olduğu her yerinden belli olan amca; "Önceden maçlara çocuklarımızı da götürürdük. Ancak şimdi her koltuğun numarası ve o numaraların birer sahibi var. Tribünde yanımda oturan kişi gelip "ben haftaya gelemeyeceğim, kombinem sende kalsın" demediği sürece ben çocuğumu yanımda maç izlemeye getiremiyorum."


Ve devam ediyor; " Bizler tribüne girdiğimiz zaman istediğimiz yerde maçı izleyebilirdik. Baktığında her grubun bir yeri vardı. Bağırmak istemiyorsan en yukarı çıkardın. Zaten KOP'ta bu pek olmazdı. Ya da ırkçı bir grubun yanında kaldıysan yerini hemen değiştirir, kendini rahat hissedebileceğin ve istediğin gibi tezahurat edebileceğin bir yere geçerdin. Ama artık bu mümkün değil. Yanındaki adam ırkçıda olsa onunla her maç yan yana oturmak zorundasın ve bu durum insanları pasifleştiriyor. Tribündeki insanların tezahurat yapmayıp maçı izlemelerinin en büyük nedenlerinden biri bu. Bizler maçtan 1 buçuk saat önce stada girerdik ve çılgınlar gibi tezahuratlar yapardık. Şimdi bunu görmeniz imkansız."


Aslında sadece KOP'un değil birçok dünya tribününde gördüğümüz, yaşadığımız şeyleri dile getirmiş. Haksız da değil hani...

Hiç yorum yok: