Cuma, Şubat 18, 2011

Bizim anneler belli de !?!?



Beşiktaş, geçen akşam Uefa Avrupa Ligi'nde Dinamo Kiev ile sahasında karşılaştı. İnönü'deki karşılaşma 1-4 Ukrayna ekibinin galibiyetiyle sonuçlandı. Siyah Beyazlı taraftarların duygularını anlayabiliyorum. Çünkü daha sene başında bizde ummadığımız mağlubiyetler sonucunda Avrupa defterini erken kapattık. 


Takım yıldız oyuncularla donatılmasına rağmen kendi evinde aldığı bu yenilgi, büyük olasılıkla Beşiktaş'ın elenmesine neden olacak. Teknik direktör Schuster'in maç sonu yaptığı açıklamalarda cabası... Fakat anlamadığım bir nokta var. Ben F.Bahçe'liyim. Beşiktaş Türk takımı ve  Avrupa'da yer alıyor diye onları neden tutmak zorunda oluyorum ? He birde diyorlar ki; "Tutmasan bile rakip takım lehine konuşma" sanane birader ?

Bu kadar milliyetçi bir kafa tasına sahip olsam Türk milli takımını tutar başkada takım tutmazdım. Hayır işin ilginç yanı daha düne kadar F.Bahçe, Yunan takımı Paok'la eşleştiğinde " Onlar bizim kardeşimiz, yapacak bir şey yok. Paok yensin" diye mavra yapanlar, şimdi gelmişler "Kiev'e yenilmemize sevinenler annenizin adı Natasha mı?" diye laf soktuklarını zannediyorlar. Be evladım o zaman sana sorarlar; "Sizin annenizin adı Afrodit miydi de Paok'u tuttunuz ?"

Yada 2007 senesinde F.Bahçe, Şampiyonlar Ligi çeyrek finali'nde İngiliz ekibi Chelsea ile karşılaştığında yukarda ki fotoğrafı çektirenlerin annesi kaçıncı Elizabeth ?

 F.Bahçe ile karşılaşacak olan Chelsea'yi havaalanında G.Saraylı taraftarlar karşılıyor

Milliyetçilik adına yapılacak sahte "Ben Fenerliyim ama Kiev maçında Beşiktaşlıyım" demeçlerine hiç ama hiç gerek yok. Aynı söylem tam tersi durumlar içinde geçerli. Ligde bıraksalar birbirlerini gırtlaklayacak herifler, Avrupa'ya gelince birden milli duyguları kabarıyor. 

Herkes biraz içinden geldiği gibi davransın yeter. Ben F.Bahçe'den başka hiç bir takımı tutmam. Taa ki birisi neden tutmam gerektiğini bana mantıklı bir şekilde anlatana kadar !

5 yorum:

Maçanın Papazı dedi ki...

ortada bir eylem yokken ,hamburg a elenince ''birileri (fb yi kast ederek) kına yaksın''diye açıklama yapanlar ? ile, havaalanlarında fb nin rakiplerini karşılayanların aynı renkten olması dünyada eşi emsali görülmemiş ve görülmeyecek bir aymazlık örneği olsa gerek .

ozdmroz dedi ki...

:)gülüyorum sadece, sanki bunları fenerliler yapmadı mı? sadece bjk ve cimbom örnekleri. Beklenen fenerli mantığı.

Yakup Sabri İNANKUR dedi ki...

Eskiden Avrupa'da bir Türk takımı maça çıkarken, o gün herkes o takımlı olurdu. Prekazi'nin Monaco'ya attığı füzede tura çıkmış, Sigma maçından sonra ağlamış bir Beşiktaşlıyım ben. Ta ki Galatasaray Şampiyonlar Ligi'nde Barcelona ile karşılaşacağı maç öncesi Fenerbahçe yöneticisi Ömer Çavuşoğlu Galatasaray bayrağının ortasını delip, içinden yumruğunu geçirince ve "barseeeloonaaa" diye tezahürat yapınca başladı bu muhabbet. Sonra Galatasaray kulübü "kızımız Fener Cannes'da meşhur oldu" diye pankart astı Ali Sami Yen'e, olay koptu. Daha sonra o bana bunu yapmıştı, öbürü saçımı çekti, beriki tükürdü şeklinde çocuk kavgasına döndü. Benim için PAOK'u desteklemenin saçmalığı Liverpoollu'dan çok Liverpool ile "hala" gurur duyan Fenerbehçeli'nin saçmalığı kadardır. Kimse tabi başkasını tutmak zorunda değil. Yeni nesli taraftar profilinden de bunu bekleyemem zaten. Ama bu olaylara hep "onlar bize şunu yaptı" mantığında haklı çıkma çalışmaları da aynı oranda sonuçsuz. Hepsi yapıyor bunu. Hepsi de aynı!
Ben hala Türk takımları Avrupa Arenasındayken desteklemeye devam ediyorum, sizlere de saygı duyarak

TribunselSevda dedi ki...

@ ozdmroz
Yazımın içinde "Aynı söylem tam tersi durumlar içinde geçerli" diyerek Fenerliler içinde geçerli olduğunu söyledim zaten.

@Yakup Sabri İnankur

Saygı duyarım ama ben çok biliyorum Fener veya başka bir takım Avrupa'dan biriyle karşılaşşınca ben Türk takımını tutuyorum diyip gol yediğinde içten içe sevinenleri.

Maçanın Papazı dedi ki...

gs lı ve bjk lı arkadaşlar siz başka yerde yaşıyorsunuz , bende fb li olrak gs ın monaco maçında sokaklardaydım herşey sigma maçında başladı asıl , o günlerde fb lilerin üzüntüsüyle alay eden gs ve bjk lılarla doluydu heryer diyorumya biz sokaklardaydık sizler belki bunlardan bihabersiniz , biraz araştırın bakalım fb nin avrupa da her başarısızlığı üzüntü değil alay konusu olmuştur o dönemlerde , bize hikaye anlatmayın .