Perşembe, Şubat 10, 2011

Allahını seven dürüst olsun !



Kafayı yemek üzereyim arkadaş. Bir ben mi görüyorum gerçeği yoksa milletin işine mi gelmiyor bazı şeyleri görmek ?

Neden gerek Türkiye'de gerekse dünya'da futbol başta olmak üzere sporun içinde siyaset olduğunu kabullenemiyoruz ? Hayır, siyasetin en babasını yapıpta, karşıt görüşler biraz sivrilmeye başladımı " Aman ha ! Spora siyaset karıştırmayın, vallahi halimiz beter olur" moduna giriyor insanlar ?

 Dünya üzerinde varolan düzenlerin değişmesini direk veya dolaylı yoldan etkileyen 3 önemli ana etken vardır. Birincisi din, ikincisi siyaset, üçüncüsü SPOR'dur. Bu üçgenden sen neyi sebep göstererek spor'u ayrı tutmaya çalışıyorsun ? Spora siyaset karışırsa kirlenirmiş. Sence siyaset mi sporu kirletir yoksa kirli siyasetçi mi ?

Siyaset hayatın her alanında varolan birşeydir. Yaşadığın aşkta bile bazen siyasi manevralar yaparsın. Sen farkında değilsindir ancak siyaset insanoğlunun damarlarındadır. 

Ben yıllarca sporun siyasetle içli-dışlı olmasında sakınca görmedim, hala da bu şekilde düşünüyorum. Ama insanların asıl endişesinin spora siyasetin karışması olmadığını geç öğrendim. Vatandaşın ve taraftarın en büyük endişesi spora dönek Türk siyasetçilerinin el atmasıymış. Bunu düşündüğümde inanın ben bile irkildim.

Şöyle bir tarama yaptım da geçmişe doğru, Milli takımın Sedat Peker'ler tarafından yönetilmesi mi dersin, futbolcu transferlerinde siyasetçilerin aldığı etkin roller mi dersin. Eşeledikçe sonu gelmeyecek gibiydi bende bıraktım.

Fakat hiçbirşey beni kararımdan döndüremez. Bir maç öncesi İstiklal Marşı okunurken tribünlerde havaya kalkan eller ülkücü işaretleri, islam işaretleri vs işaretleriyle dolu oluyorsa hala, kimse bana gelipte Türk sporuna siyaset karışmasın demesin. 


İnanın hiçbir samimiyeti yok. Sen maç izlemeye gel, sonra İstiklal Marşı sırasında x bir işareti yap, ne o " bu benim kişisel görüşüm ". Ee bunun sahaya çıkan sporcuyla alakası ne ? Sonra bu adamlar spora siyaset karışmasın edebiyatı yapıyor...

Allahını seven dürüst olsun, marjinal olmaya kalkmasın. Babalar gibi desin ki " Evet usta Türk sporu dibine kadar siyasetin içindedir ve biz ancak kendimizi kandırıyoruz." 

Hiç yorum yok: