Pazartesi, Aralık 13, 2010

Ne İstedi Burhan Felek?

29 Kasım 1948 senesi, Burhan Felek sporcudan ne istediğini söylemiş. Peki Türk sporu aradan geçen 62 yılda onun istekleri doğrultusunda mı hareket etti yoksa daha mı kötüye gitti ? Bakalım Burhan Felek o dönemde neleri istediğini nasıl anlatmış ;

Ben istiyorum ki, Türk gençliği sporda medeniyetin en büyük kemâl yolunu bulsun. Ben istiyorum ki, bir genç kulübünü vatanı gibi sevsin, orada doğsun, orada büyüsün ve orada gözünü yumsun. Ben istiyorum ki, her zabıta (polis) vak'asına bir sporcumuzun adı karışmasın. Bu vesile ile kendileri mahkemede, resimleri gazetelerde gözükmesin. Ben istiyorum ki, sporculuk her akşam barlarda, meyhanelerde, gazino ve balozlarda mekan tutmasın bir sefahat yolu teşkil etmesin. Ben istiyorum ki, sporcularımız hakemleri dövmesinler, öldüresiye dövmesinler, birbirlerine sövmesinler.


Burhan Felek


Hiç yorum yok: