Cuma, Aralık 17, 2010

"Fenerbahçe Benim ! "


Kadro darlığı, yeni kurulan Fenerbahçe kulübünü başka takımlarla birleşmeye yöneltiyordu. İlk olarak Üsküdar Kulübü ile birleşme yolu tutuldu. Üsküdarlı futbolcularla birlikte antrenmanlar, antrenman maçları yapıldığından birleşme teklifi kolay benimsendi.

Eylül 1910'da Kadıköy'deki Mühürdar Gazinosu'nda toplanan iki kulüp üyeleri, birçok konuda anlaşırken, yönetim ve isim konusunda anlaşmazlığa düştüler. Üsküdarlılar yeni kulübün "Üsküdar Fenerbahçe Kulübü" adını almısını istiyorlardı. Bu teklif kabul edilmezken Üsküdarlıların kulübü ele geçirmek istediğini hisseden Ayetullah Bey, toplantıyı kapatmaya karar verdi. Üsküdarlılar itiraz ettiler. Kendisine hangi hakla çoğunluğun arzusuna karşı çıktığı soruldu. Ayetullah Bey, bu itirazlara şu sözlerle cevap verdi;

" 14. Louis 'Kanun benim' demişti. Ben de diyorum ki ' FENERBAHÇE BENİM!' Bu birleşmeye muhalifim. Toplantı bitmiştir. "

Bunun üstüne iptal olan birleşmeden sonra Fenerbahçe'nin yardımına Kuşdili Kulübü koşmuş, bu iki takımın birleşmesiyle Fenerbahçe yoluna devam etmiştir.

Hiç yorum yok: