Cumartesi, Ağustos 28, 2010

Alınterine Haram Katmak !

Bizim dinimiz de Allah yasak etmiştir haram lokma yemeyi...Allah'ın sana verdiği ömürü layıkıyla yaşamanın başlıca kurallarından biri , aç yatacağını bilsende haram lokma yememektir.Ancak kimi insanoğlu vardır ki kendi karnı doysun diye başkasının helaline bile göz dikmektedir.Dünya'nın gittikçe küreselleşen ve insanlık değerlerinin bu denli hiçe sayıldığı bir dönemde bu tür olaylar gittikçe artmaktadır.


Bunlardan birisine geçtiğimiz Fenerbahçe-Paok mücadelesinde denk geldim.Maraton Üst A-B blok girişinde maçın başlamasını beklemeye koyulmuştuk dostlarla..Kombine mi şehir dışından gelen bir dostumuza verdiğimiz için 2'ye 1 denemelerinden başka çarem açıkçası kalmamıştı :) Ki bu yaptığımızı her tribüncü mutlaka ömründe en kötü 1 kez yapmıştır...Zaten ilk denemeden sonra işten geldiğim için üzerimde ki yorgunluktan dolayı ne memurla nede görevlilerle boğuşacak dermanım yoktu.Görevlileri de fazla zorlamak istemedim, sonuçta onlarda görevini yapıyordu ve onlara zorluk çıkararak kuru gürültü yapmak yakışık almayacaktı.İlk boğuşmanın ardından başladık gişe önünde beklemeye,ümidimiz abilerden birinin geçmesi ve içeri kapağı atmaktı ama ne gelen vardı ne giden.

Maçın başlamasına bir iki dakika kalmıştı artık en azından gidip bir yer izleyelim düşüncesiyle ufaktan yol almayı kafaya koymuşken dikkatimi , benim girdiğim ancak görevliler tarafından atıldığım turnike çekti.Allah Allah ! Adamlar 2şer 2şer giriyorlardı turnikeden içeri.Üstelik ne görevli müdahele ediyordu ne memur..Ama nasıl olur ? Biraz evvel üstüme atlayan o yaşlı amcalar şimdi niye müdahale etmiyordu ki ? Olayın aslını astarını çözmek için hafifçe turnikeleri ayıran demirliklere yanaştım ve kulak misafiri oldum...Daha önceden defalarca Maraton Fenerium önünde karaborsa yaptıklarına şahit olduğum adamlar turnike görevlisine " Sana para verdik nasıl bizi almazsın " diye serzenişte bulunuyordu turnike görevlisine...Bu serzenişinde haklıydı da...Çünkü görevli benim mevzuyu anladığımı görünce geri vites yapıp tedirgin bi şekilde git git işareti yapıyordu.Diğer turnikeden de geçemeyen karaborsacı benim biraz geri çekilmemle biraz önce ki turnikeden giriverdi stada...

Ardından yanına yanaştığım turnike görevlisine demin yaptıklarını kameraya kaydettiğimi ve konuşmalarını ses kaydına aldığımı söyledim.Bir anda neye uğradığını şaşıran görevli köpürüp az evvel beni dışarı attırdığı amirine şikayet ederek beni uzaklaştırmaya çalıştılar.Tabi o bağırış çağırış içinde bütün görevlilerin gözü üzerimize çekilmişti.Bana beni içeri almadıkları için onlara iftira attığımı söylüyorlardı...İçerde ki , dışarda ki , özel bir sebebimin olmadığı sürece aksatmadan gittiğim maçları saysam yaşlarını 5 le çarpsalar yine yetmeyeceklerini bilmedikleri için ve üzerlerinde ki suçluluk duygusu yüzünden bu tarz bir iftirayla ben karşı karşıyaydım ki imdadıma yan turnikeden sorumlu görevli abi yetişti...Önce beni yanına çağıran ismini bilmediğim kişi beni sakinleştirmeye çalıştı ve olanları kendisinin de gördüğünü beni desteklediğini söyledi.

Kendisi benim anlattığım karaborsacının , turnike görevlisinin cebine para koyduğunu gördüğünü, ancak yanlış görmüş olabileceğini ve kimsenin günahını almak istemediği için bir şey yapmadığını söyledi.Bende duyduğum konuşmaları anlattığımda olayın parçalarının birleştiği ve kurulan tezgah ortaya çıkıyordu...Kendisi telefon numaramı aldı ve olayı amire ihbar ettiğini birazdan burada olacağını söyledi.Beni onunla konuşturacağını ve gerekli şeylerin yapılmasını istedi , bende doğal olarak kabul ettim.Aradan 10 dakika geçmeden gelen amire olayı anlatmaya başladım...Kendiminde ilk başta 2'ye 1 denediğimi ve alınmadığımı,bunun onların görevi olduğunu ve doğruyu yaptıklarını söyledim.Ancak maçın başlamasına 1-2 dakika kala gözümle gördüğüm şeyleri anlatıp , eğer bu dediklerimin iftiradan ibaret olduğunu ispatladıkları taktirde gerekirse kombinemi iptal edebileceklerini söyledim.Amir anlattıklarımı samimiyetle dinledikten sonra turnike görevlilerinden sorumlu olan kişiyi çağırtıp olayları sorduğunda " Amirim bu yalancıya mı inanacaksınız bana mı ? " savunmasından başka bir şey duyamadı.

Gerekirse girişlerde ki kameralarında kullanılabileceğini , bizleri fişlemeye gelince çok güzel kullanıılan kameraların bu yapılanları kaydettiğini söyledim.Ve ardından bahsi geçen turnike görevlisi oradan götürüldü.Ancak turnike görevlilerinden sorumlu kişi ve yanında ki kişi orada durmaya devam ediyorlar.En kısa zamanda onlarında bu oyununu bozup resimlerini yayınlayacağım.Karaborsacılarla anlaşıp haram lokma yiyen her kim olursa olsun hakettiğini bulmalı ve bulacaktır..Burada olmasada öteki dünya'da bunların cezaları verilecektir.

İlginç bir anektod ekleyip yazımı sonlandıracağım...Amiri beklemeye başladığımız sürede diğer turnikeden görevlilerle konuşmalarımdan birinde karaborsacılardan birinin klüp çalışanı olduğunu söyledi...Diğer ilginç nokta is karaborsacıların Maraton Üst A-B blok tribününe biletle giriş yapmalarıydı.Şayet benim bildiğim o tribüne bilet satışı yoktu.Yani yönetimin dağıttığı bilet olma ihtimali yüksek...Öyle olmasa bile o kişinin klüp çalışanı olduğu iddası peşini bırakmayacağım bir bilgi benim için.

Bu yaşadığım olay ve bahsedilen kişiler hiç bir şekilde hayal ürünü olmayıp tamamiyle gerçek kişilerin yaşadığı ve şahit olduğu bir olaydır.Ülkemizde polis memurlarının bile karaborsacılarla ortaklaşa iş yaptığı bir düzen varken turnike görevlisinin bu haline çokta şaşırmadım desem yalan olmaz.Bu olayı gerekli bütün yerlere mail atacağım ve çomağımı gittiği yere kadar sokacağım..

Hiç yorum yok: