Cumartesi, Temmuz 31, 2010

Geleceği Yok Olan Büyükler

Geçen gün kanalları zaplarken Lig Tv'de ismini hatırlamadığım birisi konuktu...Takımların borçlarından ve uygıladıkları ekonomik politikalardan bahsediyordu.Ekonomiden falan çok anlamam fakat biraz dinlemek için başladım izlemeye.


Klüplerin sponsorlarla yaptığı antlaşmaların paralarını zamanından önce çekerek klüplerin geleceklerini tehlikeye attığından bahsediyordu şahıs...Ani bir kararla izlemeye başladığım için söylediği rakamları not etme şansım olmadı ancak sıralamalar aklımda...Şahsın söylediğine göre şuanda geleceği en çok tehlike altında ilk takım Galatasaray...İkinci sırada Beşiktaş ve üçüncü sırada Fenerbahçe var...Peki bu klüplerin gelecekleri neden tehlikede ? Misal Fenerbahçe ; Ülker'le bir antlaşma yaptı diyelim 120 liraya...Ve 4 yıla böldüler bu parayı,yani her yıl 30 lira alacak Fenerbahçe.Ancak Aziz Yıldırım diyor ki ; " yok kardeşim sen bana bu 120'nin hepsini ver,ben yıldız oyuncu alacağım"...Alıyor 120'yi yanlış,doğru transferler yapıyor ediyor.Ve bu geri kalan para borç olarak gözüküyor...Fakat onun dışında ki asıl tehlike 4 yılın parasının 1 yılda harcanmasında...Çünkü işlerin yolunda gitmediğini varsayarsak ,yönetim değişecek fakat yeni gelecek yönetimin önünde bir gelir olmayacak,üstüne üstlük bir ton borç birikmiş olacak.Nedeni ise 4 yılın parasını 1 kere de harcayan yönetim.

Bu şekilde harcanan para klüplerin borcu olarak gözüküyor fakat pasif borç sayılıyor...Pasif borçluların sıralamasında yukarda yazdığım gibi Galatasaray başı çekiyor,yani Galatasaray geleceğin parasını en çok yiyen takım.Normal borçlu şekilde sıralarsak Beşiktaş ilk sırada,Fenerbahçe ikinci ve Galatasaray 3. sırada..Klüplerin yıldız oyuncu almak uğruna geleceklerini harcadıkları apaçık ortada...İşte bu yüzden bir kez seçilen başkan bir daha yıllarca o klübün yakasından ayrılmıyor.Çünkü demin verdiğim örnekte ki gibi sürekli geleceğin parasından yedikleri için yeni gelecek yönetim klübün borcunu mu ödesin? Eski başkan'ın klübe verdiği parayı mı ödesin ? Transfer mi yapsın  ? Ve bunların hepsini kendi cebinden yapmak zorunda kalacak.

Zaten futbol bakımından da geleceği pek parlak olmayan 3 büyük klübümüzün ekonomik açıdan da yerlerde olması içler acısı bir durum...Herşeyi geçtim 3 klübün toplam borcu eski parayla 1 kat trilyon ediyor...Dile kolay 1 kat trilyon...Bu paraya ne fabrikalar,ne okullar,ne hastaneler yapıılr...Bir futbol manyağı olarak ben bu parayı duyunca endüstriyel futbola olan nefretim yüz kat daha da arttı.Çok yakında bu düzende bozulacak ancak harcanan bu paralara yazık olacak.

Hiç yorum yok: